17.11.2017

Mój Jasiu taki nie jest!

Godziny: Przebieg szkolenia:
9:00-9:30 Wprowadzenie do szkolenia, określenie oczekiwań, poznanie się grupy.
9:30-11:00 Gdy rodzice idą do szkoły - o psychologii relacji między nauczycielem a rodzicem.
11:00-11:15 Przerwa kawowa
11:15-12:45 Poznanie i przećwiczenie narzędzi Trójkąt SAR Struktura idealnej rozmowy z trudnym rodzicem Typy “trudnych” rodziców i ich potrzeby
12:45-13:00 Przerwa kawowa
13:00-14:30 Udzielanie informacji zwrotnych rodzicom - scenki i symulacje, z informacją zwrotną od prowadzącego.
14:30-15:00 Indywidualne plany działania, zamknięcie szkolenia.

Szkolenie: “Mój Jasiu taki nie jest” - czyli jak komunikować się z rodzicem, który nie przyjmuje informacji zwrotnej.

Wielu rodziców chętnie współpracuje z nauczycielem i realnie stara się pomóc w edukacji swojego dziecka. Od czasu do czasu zdarzy się jednak taki rodzic, który uparcie nie będzie chciał zaakceptować tego, że powinien podjąć jakieś działania korygujące. W wersji łagodnej, po prostu odmówi przyjęcia negatywnej informacji zwrotnej. W wersji ostrej zacznie atakować nauczyciela i wmawiać mu, że to wszystko wina szkoły, bo “mój Jasiu taki nie jest”.

Celem tego szkolenia jest poznanie narzędzi, które pozwolą zmienić rozmowę z takimi rodzicami w konstruktywny dialog. W jego trakcie prowadzący omówi psychologiczne aspekty relacji nauczyciel-rodzic, nauczyciele poznają i przećwiczą trzy narzędzia a następnie odbędą serię scenek, w których wcielać się będą w role nauczycieli i rodziców, ćwicząc trudne rozmowy


---
KOSZT UDZIAŁU W SZKOLENIU: 170 zł

MIEJSCE SZKOLENIA
Wrocławskie Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych SEKTOR 3
Legnicka 65.

Tomasz Tokarz

Nauczyciel, wykładowca akademicki, trener kompetencji społecznych, coach, mediator, działacz edukacyjny. Autor wielu artykułów (w czasopismach i na portalach internetowych) oraz autor lub redaktor kilku książek. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z ludźmi. Przeprowadził kilka tysięcy godzin warsztatów, ćwiczeń i wykładów. Kierownik licznych projektów badawczych. Autor bloga Życie-Rozwój-Zmiana: zycie-rozwoj-zmiana.blogspot.com

Członek Zarządu Fundacji "EduTank", członek Rady Fundacji "Edukacja w Wolności", koordynator merytoryczny w Dolnośląskim Centrum Innowacji Edukacyjnych, członek Polskiego Centrum Mediacji. Od 2005 roku pracownik naukowo-dydaktyczny w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu (kierownik Zakładu Historii Edukacji). Nauczyciel w autorskich szkołach: "Mała Uczelnia" oraz “Wolna Szkoła w Domaszczynie”. Prowadzi regularne zajęcia i warsztaty w wielu placówkach edukacyjnych.

Od wielu lat zaangażowany w działania na rzecz upowszechnienia nowej kultury edukacyjnej, opartej na uznaniu podmiotowości dziecka. Odwołuje się przede wszystkim do koncepcji pedagogiki humanistycznej Carla Rogersa i Thomasa Gordona oraz nowatorskich teorii zarządzania, osadzonych na ideach automotywacji. Wierzy, że podstawą dobrej edukacji są relacje między nauczycielem a uczniem oparte na wzajemnej akceptacji i szacunku, na empatii, otwartości i autentyczności.

Przewiń w dół
fb

FreshMail.pl