06.10.2017

Oni nie szanują nauczycieli

Godziny: Przebieg szkolenia:
9:00-9:30 Wprowadzenie do szkolenia, określenie oczekiwań, poznanie się grupy.
9:30-11:00 Autorytet nauczyciela czyli o relacji między nauczycielem a uczniem
11:00-11:15 Przerwa kawowa
11:15-12:45 Poznanie i przećwiczenie narzędzi: Typy uczniów i ich potrzeby Metoda czterech pozycji (czterech krzeseł) Struktura rozmowy z uczniem (w oparciu o “komunikat typu ja” i zasady NVC)
12:45-13:00 Przerwa kawowa
13:00-14:30 Budowanie relacji z uczniem - scenki i symulacje, z informacją zwrotną od prowadzącego.
14:30-15:00 Indywidualne plany działania, zamknięcie szkolenia.

“Oni nie szanują nauczycieli” - czyli jak budować autorytet w oczach uczniów

Celem tego szkolenia jest poznanie narzędzi, które pomogą nauczycielowi zbudować pozycję autentycznego autorytetu, przewodnika w procesie rozwoju uczniów. W jego trakcie prowadzący przedstawi koncepcje budowania relacji z uczniami Thomasa Gordona (Wychowanie bez porażek) i Marshalla Rosenberga (Komunikacja bez przemocy), odniesie się do najnowszych teorii zarządzania grupą oraz podstaw wiedzy o funkcjonowaniu mózgu. Nauczyciele poznają i przećwiczą kilka narzędzi a następnie odbędą serie scenek, w których będą wcielać się na przemian w rolę nauczycieli i uczniów, ćwicząc sytuacje z codziennego życia szkoły.

---
KOSZT UDZIAŁU W SZKOLENIU: 170 zł

MIEJSCE SZKOLENIA
Wrocławskie Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych SEKTOR 3
Legnicka 65.

Tomasz Tokarz

nauczyciel, wykładowca akademicki, trener kompetencji społecznych, coach, mediator, działacz edukacyjny. Autor wielu artykułów (w czasopismach i na portalach internetowych) oraz autor lub redaktor kilku książek. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z ludźmi. Przeprowadził kilka tysięcy godzin warsztatów, ćwiczeń i wykładów. Kierownik licznych projektów badawczych. Autor bloga Życie-Rozwój-Zmiana: zycie-rozwoj-zmiana.blogspot.com

Członek Zarządu Fundacji "EduTank", członek Rady Fundacji "Edukacja w Wolności", koordynator merytoryczny w Dolnośląskim Centrum Innowacji Edukacyjnych, członek Polskiego Centrum Mediacji. Od 2005 roku pracownik naukowo-dydaktyczny w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu (kierownik Zakładu Historii Edukacji). Nauczyciel w autorskich szkołach: "Mała Uczelnia" oraz “Wolna Szkoła w Domaszczynie”. Prowadzi regularne zajęcia i warsztaty w wielu placówkach edukacyjnych.

Od wielu lat zaangażowany w działania na rzecz upowszechnienia nowej kultury edukacyjnej, opartej na uznaniu podmiotowości dziecka. Odwołuje się przede wszystkim do koncepcji pedagogiki humanistycznej Carla Rogersa i Thomasa Gordona oraz nowatorskich teorii zarządzania, osadzonych na ideach automotywacji. Wierzy, że podstawą dobrej edukacji są relacje między nauczycielem a uczniem oparte na wzajemnej akceptacji i szacunku, na empatii, otwartości i autentyczności.

Przewiń w dół
fb

FreshMail.pl