Oni nie szanują nauczycieli
Godziny: | Przebieg szkolenia: |
---|---|
9:00-9:30 | Wprowadzenie do szkolenia, określenie oczekiwań, poznanie się grupy. |
9:30-11:00 | Autorytet nauczyciela czyli o relacji między nauczycielem a uczniem |
11:00-11:15 | Przerwa kawowa |
11:15-12:45 | Poznanie i przećwiczenie narzędzi: Typy uczniów i ich potrzeby Metoda czterech pozycji (czterech krzeseł) Struktura rozmowy z uczniem (w oparciu o “komunikat typu ja” i zasady NVC) |
12:45-13:00 | Przerwa kawowa |
13:00-14:30 | Budowanie relacji z uczniem - scenki i symulacje, z informacją zwrotną od prowadzącego. |
14:30-15:00 | Indywidualne plany działania, zamknięcie szkolenia. |
“Oni nie szanują nauczycieli” - czyli jak budować autorytet w oczach uczniów
Celem tego szkolenia jest poznanie narzędzi, które pomogą nauczycielowi zbudować pozycję autentycznego autorytetu, przewodnika w procesie rozwoju uczniów. W jego trakcie prowadzący przedstawi koncepcje budowania relacji z uczniami Thomasa Gordona (Wychowanie bez porażek) i Marshalla Rosenberga (Komunikacja bez przemocy), odniesie się do najnowszych teorii zarządzania grupą oraz podstaw wiedzy o funkcjonowaniu mózgu. Nauczyciele poznają i przećwiczą kilka narzędzi a następnie odbędą serie scenek, w których będą wcielać się na przemian w rolę nauczycieli i uczniów, ćwicząc sytuacje z codziennego życia szkoły.
---
KOSZT UDZIAŁU W SZKOLENIU: 170 zł
MIEJSCE SZKOLENIA
Wrocławskie Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych SEKTOR 3
Legnicka 65.
Tomasz Tokarz
nauczyciel, wykładowca akademicki, trener kompetencji społecznych, coach, mediator, działacz edukacyjny. Autor wielu artykułów (w czasopismach i na portalach internetowych) oraz autor lub redaktor kilku książek. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z ludźmi. Przeprowadził kilka tysięcy godzin warsztatów, ćwiczeń i wykładów. Kierownik licznych projektów badawczych. Autor bloga Życie-Rozwój-Zmiana: zycie-rozwoj-zmiana.blogspot.com
Członek Zarządu Fundacji "EduTank", członek Rady Fundacji "Edukacja w Wolności", koordynator merytoryczny w Dolnośląskim Centrum Innowacji Edukacyjnych, członek Polskiego Centrum Mediacji. Od 2005 roku pracownik naukowo-dydaktyczny w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu (kierownik Zakładu Historii Edukacji). Nauczyciel w autorskich szkołach: "Mała Uczelnia" oraz “Wolna Szkoła w Domaszczynie”. Prowadzi regularne zajęcia i warsztaty w wielu placówkach edukacyjnych.
Od wielu lat zaangażowany w działania na rzecz upowszechnienia nowej kultury edukacyjnej, opartej na uznaniu podmiotowości dziecka. Odwołuje się przede wszystkim do koncepcji pedagogiki humanistycznej Carla Rogersa i Thomasa Gordona oraz nowatorskich teorii zarządzania, osadzonych na ideach automotywacji. Wierzy, że podstawą dobrej edukacji są relacje między nauczycielem a uczniem oparte na wzajemnej akceptacji i szacunku, na empatii, otwartości i autentyczności.