27.10.2017

Wkuwanie dat jest takie nudne

Godziny: Przebieg szkolenia:
9:00-9:30 Wprowadzenie do szkolenia, określenie oczekiwań, poznanie się grupy.
9:30-11:00 Edukacja historyczna - czym jest a czym być może. O aktywistycznym podejściu do nauczania historii
11:00-11:15 Przerwa kawowa
11:15-12:45 Poznanie i przećwiczenie narzędzi: storytelling drama w edukacji historycznej model podróży bohatera (możliwości wykorzystania w edukacji historycznej) gra RPG w edukacji historycznej
12:45-13:00 Przerwa kawowa
13:00-14:30 Edukacja historyczna jako podróż - ćwiczenia, scenki i symulacje, z informacją zwrotną od prowadzącego.
14:30-15:00 Indywidualne plany działania, zamknięcie szkolenia.

“Wkuwanie dat jest takie nudne” - czyli jak stosować innowacje w nauczaniu historii.

Edukacja historyczna to przede wszystkim przygotowanie do wyprawy, której celem jest zrozumienie samego siebie - przez poznanie minionych kultur, których cząstki nosimy w sobie.

Celem szkolenia jest poznanie rozwiązań, które pomogą nauczycielom historii zmienić lekcję w fascynującą przygodę z przeszłością. W jego trakcie prowadzący wprowadzi uczestników w innowacyjne sposoby prowadzenia zajęć wykorzystujące wiedzę z teorii automotywacji i neurodydaktyki. Ich podstawą są metody aktywne, traktujące ucznia jako podmiot zdobywający wiedzę i umiejętności, rozwiązujący wyzwania, na jakie napotyka. Nauczyciele przećwiczą kilka narzędzi a następnie odbędą serię scenek i symulacji.


---
KOSZT UDZIAŁU W SZKOLENIU: 170 zł

MIEJSCE SZKOLENIA
Wrocławskie Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych SEKTOR 3
Legnicka 65.

Tomasz Tokarz

nauczyciel, wykładowca akademicki, trener kompetencji społecznych, coach, mediator, działacz edukacyjny. Autor wielu artykułów (w czasopismach i na portalach internetowych) oraz autor lub redaktor kilku książek. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z ludźmi. Przeprowadził kilka tysięcy godzin warsztatów, ćwiczeń i wykładów. Kierownik licznych projektów badawczych. Autor bloga Życie-Rozwój-Zmiana: zycie-rozwoj-zmiana.blogspot.com

Członek Zarządu Fundacji "EduTank", członek Rady Fundacji "Edukacja w Wolności", koordynator merytoryczny w Dolnośląskim Centrum Innowacji Edukacyjnych, członek Polskiego Centrum Mediacji. Od 2005 roku pracownik naukowo-dydaktyczny w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu (kierownik Zakładu Historii Edukacji). Nauczyciel w autorskich szkołach: "Mała Uczelnia" oraz “Wolna Szkoła w Domaszczynie”. Prowadzi regularne zajęcia i warsztaty w wielu placówkach edukacyjnych.

Od wielu lat zaangażowany w działania na rzecz upowszechnienia nowej kultury edukacyjnej, opartej na uznaniu podmiotowości dziecka. Odwołuje się przede wszystkim do koncepcji pedagogiki humanistycznej Carla Rogersa i Thomasa Gordona oraz nowatorskich teorii zarządzania, osadzonych na ideach automotywacji. Wierzy, że podstawą dobrej edukacji są relacje między nauczycielem a uczniem oparte na wzajemnej akceptacji i szacunku, na empatii, otwartości i autentyczności.

Przewiń w dół
fb

FreshMail.pl