Zupełnie nie chcą się uczyć
Godziny: | Przebieg szkolenia: |
---|---|
9:00-9:30 | Wprowadzenie do szkolenia, określenie oczekiwań, poznanie się grupy. |
9:30-11:00 | Jak inspirować uczniów do uczenia się - o podłożu działań człowieka (typy motywacji i ich efektywność, koncepcja automotywacji, odkrycia z dziedziny neurobiologii). Wprowadzenie do coachingu edukacyjnego. |
11:00-11:15 | Przerwa kawowa |
11:15-12:45 | Poznanie i przećwiczenie narzędzi: Podstawowe narzędzia coachingowe Struktura motywacyjnej rozmowy z uczniem “Podróż bohatera” - jako przykład zbioru ćwiczeń motywacyjnych |
12:45-13:00 | Przerwa kawowa |
13:00-14:30 | Uczenie się jako podróż bohatera - ćwiczenia, scenki i symulacje, z informacją zwrotną od prowadzącego. |
14:30-15:00 | Indywidualne plany działania, zamknięcie szkolenia. |
“Zupełnie nie chcą się uczyć” - czyli jak skutecznie zachęcić współczesnych uczniów do nauki.
Celem tego szkolenia jest poznanie narzędzi, które pomogą nauczycielowi zainspirować uczniów do nauki, bez uciekania się do manipulacji, straszenia karami lub kuszenia obietnicą nagród. W jego trakcie prowadzący przedstawi najnowsze teorie z dziedziny automotywacji oraz neurodydaktyki. Odwoła się także do idei coachingu edukacyjnego i tutoringu.
Nauczyciele poznają i przećwiczą kilka narzędzi a następnie odbędą serie scenek, w których będą wcielać się w role nauczycieli i uczniów, ćwicząc sytuacje z codziennego życia szkoły.
---
KOSZT UDZIAŁU W SZKOLENIU: 170 zł
MIEJSCE SZKOLENIA
Wrocławskie Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych SEKTOR 3
Legnicka 65.
Tomasz Tokarz
nauczyciel, wykładowca akademicki, trener kompetencji społecznych, coach, mediator, działacz edukacyjny. Autor wielu artykułów (w czasopismach i na portalach internetowych) oraz autor lub redaktor kilku książek. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z ludźmi. Przeprowadził kilka tysięcy godzin warsztatów, ćwiczeń i wykładów. Kierownik licznych projektów badawczych. Autor bloga Życie-Rozwój-Zmiana: zycie-rozwoj-zmiana.blogspot.com
Członek Zarządu Fundacji "EduTank", członek Rady Fundacji "Edukacja w Wolności", koordynator merytoryczny w Dolnośląskim Centrum Innowacji Edukacyjnych, członek Polskiego Centrum Mediacji. Od 2005 roku pracownik naukowo-dydaktyczny w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu (kierownik Zakładu Historii Edukacji). Nauczyciel w autorskich szkołach: "Mała Uczelnia" oraz “Wolna Szkoła w Domaszczynie”. Prowadzi regularne zajęcia i warsztaty w wielu placówkach edukacyjnych.
Od wielu lat zaangażowany w działania na rzecz upowszechnienia nowej kultury edukacyjnej, opartej na uznaniu podmiotowości dziecka. Odwołuje się przede wszystkim do koncepcji pedagogiki humanistycznej Carla Rogersa i Thomasa Gordona oraz nowatorskich teorii zarządzania, osadzonych na ideach automotywacji. Wierzy, że podstawą dobrej edukacji są relacje między nauczycielem a uczniem oparte na wzajemnej akceptacji i szacunku, na empatii, otwartości i autentyczności.