Bo oni tylko by na tym grali!
Godziny: | Przebieg szkolenia: |
---|---|
9:00-9:30 | Wprowadzenie do szkolenia, określenie oczekiwań, poznanie się grupy. |
9:30-11:00 | Cyfrowi tubylcy i cyfrowi turyści - czym różni się dzisiejsza młodzież od poprzednich pokoleń. |
11:00-11:15 | Przerwa kawowa |
11:15-12:45 | Pozytywne wykorzystanie narzędzi cyfrowych w szkole: Bezpłatne rozwiązania chmurowe - jak użyć ich do zadań domowych. Plickers i kahoot - jak zrobić sprawdzian, który sam się sprawdzi. Prezi - prezentacje, których nie trzeba nosić na pendrive |
12:45-13:00 | Przerwa kawowa |
13:00-14:30 | Zagrożenia w świecie cyfrowym - jak nauczyć uczniów chronić się przed nimi: Ergonomia pracy z urządzeniami cyfrowymi Cyberprzemoc i jej przeciwdziałanie Bezpieczeństwo loginów i haseł |
14:30-15:00 | Indywidualne plany działania, zamknięcie szkolenia. |
Bo oni tylko by na tym grali! - czyli jak wykorzystać cyfrowe narzędzia w pracy z uczniem.
Szkolenie poświęcone będzie dwóm aspektom świata cyfrowego. Po pierwsze temu, w jaki sposób nauczyciele mogą najlepiej wykorzystać narzędzia cyfrowe do wspierania uczniów w rozwoju. Po drugie, jak pomóc im uchronić się przed zagrożeniami, które płyną z sieci i komputerów. Szkolenie dostarczy nauczycielom narzędzi, przydatnych do codziennego wykorzystania w klasie i nie wymagających inwestycji w sprzęt czy oprogramowanie.
Nauczycieli prosimy o wzięcie na szkolenie własnych komputerów, smartfonów lub tabletów. Na miejscu szkolenia będzie dostępna sieć wi-fi.
---
KOSZT UDZIAŁU W SZKOLENIU: 170 zł
MIEJSCE SZKOLENIA
Wrocławskie Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych SEKTOR 3
Legnicka 65.
Tomasz Tokarz
Nauczyciel, wykładowca akademicki, trener kompetencji społecznych, coach, mediator, działacz edukacyjny. Kierownik licznych projektów badawczych. Autor bloga: Innowacyjna edukacja. Prowadzi regularne zajęcia i warsztaty w wielu placówkach edukacyjnych.
Od wielu lat zaangażowany w działania na rzecz upowszechnienia nowej kultury edukacyjnej, opartej na uznaniu podmiotowości dziecka. Odwołuje się przede wszystkim do koncepcji pedagogiki humanistycznej Carla Rogersa i Thomasa Gordona oraz nowatorskich teorii zarządzania, osadzonych na ideach automotywacji. Wierzy, że podstawą dobrej edukacji są relacje między nauczycielem a uczniem oparte na wzajemnej akceptacji i szacunku, na empatii, otwartości i autentyczności.