Mój Jasiu taki nie jest!
Godziny: | Przebieg szkolenia: |
---|---|
9:00-9:30 | Wprowadzenie do szkolenia, określenie oczekiwań, poznanie się grupy. |
9:30-11:00 | Gdy rodzice idą do szkoły - o psychologii relacji między nauczycielem a rodzicem. |
11:00-11:15 | Przerwa kawowa |
11:15-12:45 | Poznanie i przećwiczenie narzędzi Trójkąt SAR Struktura idealnej rozmowy z trudnym rodzicem Typy “trudnych” rodziców i ich potrzeby |
12:45-13:00 | Przerwa kawowa |
13:00-14:30 | Udzielanie informacji zwrotnych rodzicom - scenki i symulacje, z informacją zwrotną od prowadzącego. |
14:30-15:00 | Indywidualne plany działania, zamknięcie szkolenia. |
Szkolenie: “Mój Jasiu taki nie jest” - czyli jak komunikować się z rodzicem, który nie przyjmuje informacji zwrotnej.
Wielu rodziców chętnie współpracuje z nauczycielem i realnie stara się pomóc w edukacji swojego dziecka. Od czasu do czasu zdarzy się jednak taki rodzic, który uparcie nie będzie chciał zaakceptować tego, że powinien podjąć jakieś działania korygujące. W wersji łagodnej, po prostu odmówi przyjęcia negatywnej informacji zwrotnej. W wersji ostrej zacznie atakować nauczyciela i wmawiać mu, że to wszystko wina szkoły, bo “mój Jasiu taki nie jest”.
Celem tego szkolenia jest poznanie narzędzi, które pozwolą zmienić rozmowę z takimi rodzicami w konstruktywny dialog. W jego trakcie prowadzący omówi psychologiczne aspekty relacji nauczyciel-rodzic, nauczyciele poznają i przećwiczą trzy narzędzia a następnie odbędą serię scenek, w których wcielać się będą w role nauczycieli i rodziców, ćwicząc trudne rozmowy
---
KOSZT UDZIAŁU W SZKOLENIU: 170 zł
MIEJSCE SZKOLENIA
Wrocławskie Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych SEKTOR 3
Legnicka 65.

Tomasz Tokarz
Nauczyciel, wykładowca akademicki, trener kompetencji społecznych, coach, mediator, działacz edukacyjny. Autor wielu artykułów (w czasopismach i na portalach internetowych) oraz autor lub redaktor kilku książek. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z ludźmi. Przeprowadził kilka tysięcy godzin warsztatów, ćwiczeń i wykładów. Kierownik licznych projektów badawczych. Autor bloga Życie-Rozwój-Zmiana: zycie-rozwoj-zmiana.blogspot.com
Członek Zarządu Fundacji "EduTank", członek Rady Fundacji "Edukacja w Wolności", koordynator merytoryczny w Dolnośląskim Centrum Innowacji Edukacyjnych, członek Polskiego Centrum Mediacji. Od 2005 roku pracownik naukowo-dydaktyczny w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu (kierownik Zakładu Historii Edukacji). Nauczyciel w autorskich szkołach: "Mała Uczelnia" oraz “Wolna Szkoła w Domaszczynie”. Prowadzi regularne zajęcia i warsztaty w wielu placówkach edukacyjnych.
Od wielu lat zaangażowany w działania na rzecz upowszechnienia nowej kultury edukacyjnej, opartej na uznaniu podmiotowości dziecka. Odwołuje się przede wszystkim do koncepcji pedagogiki humanistycznej Carla Rogersa i Thomasa Gordona oraz nowatorskich teorii zarządzania, osadzonych na ideach automotywacji. Wierzy, że podstawą dobrej edukacji są relacje między nauczycielem a uczniem oparte na wzajemnej akceptacji i szacunku, na empatii, otwartości i autentyczności.