Skąd w nich tyle agresji?
Godziny: | Przebieg szkolenia: |
---|---|
9:00-9:30 | Wprowadzenie do szkolenia, określenie oczekiwań, poznanie się grupy. |
9:30-11:00 | Agresja, przemoc, konflikt - o źródłach trudności w zachowaniach uczniów i możliwościach ich rozwiązywania (w odwołaniu do idei Thomasa Gordona, Marshalla Rosenberga i Richarda Bolstada) |
11:00-11:15 | Przerwa kawowa |
11:15-12:45 | Poznanie i przećwiczenie narzędzi Model Win-Win Kręgi naprawcze Struktura rozmowy rozładowującej agresję Struktura rozmowy mediacyjnej |
12:45-13:00 | Przerwa kawowa |
13:00-14:30 | Ćwiczenia, scenki i symulacje, z informacją zwrotną od prowadzącego |
14:30-15:00 | Indywidualne plany działania, zamknięcie szkolenia. |
“Skąd w nich tyle agresji?” - czyli jak radzić sobie z przemocą i rozwiązywać konflikty w szkole
Celem szkolenia jest poznanie narzędzi, które pomogą nauczycielowi zrozumieć przyczyny szkolnej przemocy, przeciwdziałać jej występowaniu oraz zneutralizować jej skutki. W jego trakcie prowadzący wprowadzi uczestników w teorie konfliktu oraz przedstawi rozwiązania służące jego rozwiązywaniu (odwołując się do koncepcji Thomasa Gordona, Marshalla Rosenberga oraz Richarda Bolstada).
Nauczyciele poznają i przećwiczą kilka narzędzi a następnie odbędą serie scenek, w których będą wcielać się w role nauczycieli i uczniów, ćwicząc sytuacje z codziennego życia szkoły.
---
KOSZT UDZIAŁU W SZKOLENIU: 170 zł
MIEJSCE SZKOLENIA
Wrocławskie Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych SEKTOR 3
Legnicka 65.

Tomasz Tokarz
nauczyciel, wykładowca akademicki, trener kompetencji społecznych, coach, mediator, działacz edukacyjny. Autor wielu artykułów (w czasopismach i na portalach internetowych) oraz autor lub redaktor kilku książek. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z ludźmi. Przeprowadził kilka tysięcy godzin warsztatów, ćwiczeń i wykładów. Kierownik licznych projektów badawczych. Autor bloga Życie-Rozwój-Zmiana: zycie-rozwoj-zmiana.blogspot.com
Członek Zarządu Fundacji "EduTank", członek Rady Fundacji "Edukacja w Wolności", koordynator merytoryczny w Dolnośląskim Centrum Innowacji Edukacyjnych, członek Polskiego Centrum Mediacji. Od 2005 roku pracownik naukowo-dydaktyczny w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu (kierownik Zakładu Historii Edukacji). Nauczyciel w autorskich szkołach: "Mała Uczelnia" oraz “Wolna Szkoła w Domaszczynie”. Prowadzi regularne zajęcia i warsztaty w wielu placówkach edukacyjnych.
Od wielu lat zaangażowany w działania na rzecz upowszechnienia nowej kultury edukacyjnej, opartej na uznaniu podmiotowości dziecka. Odwołuje się przede wszystkim do koncepcji pedagogiki humanistycznej Carla Rogersa i Thomasa Gordona oraz nowatorskich teorii zarządzania, osadzonych na ideach automotywacji. Wierzy, że podstawą dobrej edukacji są relacje między nauczycielem a uczniem oparte na wzajemnej akceptacji i szacunku, na empatii, otwartości i autentyczności.