To prawda, bo jest w internecie
Godziny: | Przebieg szkolenia: |
---|---|
9:00-9:30 | Wprowadzenie do szkolenia, określenie oczekiwań, poznanie się grupy. |
9:30-11:00 | Post-prawda i jej konsekwencje, Jak radzić sobie z informacyjnym szumem. Świat mediów a rzeczywistość |
11:00-11:15 | Przerwa kawowa |
11:15-12:45 | Poznanie i przećwiczenie narzędzi służących krytycznej analizie treści wyszukiwanie informacji czytanie ze zrozumieniem analiza wewnętrznej wiarygodności informacji analiza sprzecznych danych synteza danych i podejmowanie decyzji |
12:45-13:00 | Przerwa kawowa |
13:00-14:30 | Być przewodnikiem w czasach medialnego chaosu - ćwiczenia, scenki i symulacje, z informacją zwrotną od prowadzącego. |
14:30-15:00 | Indywidualne plany działania, zamknięcie szkolenia. |
"To prawda, bo jest na internecie” czyli jak uczyć radzenia sobie z informacyjnym chaosem
Jeszcze nigdy w historii dzieci i młodzież nie miały tak ogromnego dostępu do informacji, jak dzisiaj. Niestety, bardzo wiele danych, które znajdują jest wątpliwych. Często napotykają na kłamstwa (fake newsy). Jak wskazuje raport “Dzieci Sieci 2.0” młodzi ludzie mają ogromny problem z odróżnieniem informacji nieprawdziwych od prawdziwych. A wszystkie analizy socjologiczne wskazują, że problem będzie narastał.
Celem szkolenia jest poznanie rozwiązań, które pomogą nauczycielom lepiej prowadzić uczniów przez chaotyczny świat danych i opinii - tak by uczynić ich odpornymi na manipulację. W jego trakcie prowadzący wskaże w jaki sposób uczyć młodych ludzi wyszukiwania i weryfikacji informacji, ich krytycznej analizy i interpretacji. Szkolenie dostarczy nauczycielom narzędzi, przydatnych do codziennego wykorzystania w klasie.
---
KOSZT UDZIAŁU W SZKOLENIU: 170 zł
MIEJSCE SZKOLENIA
Wrocławskie Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych SEKTOR 3
Legnicka 65.
Łukasz Srokowski
socjolog, trener, edukator. Autor bloga Edukacja jest Fajna http://www.edukacjajestfajna.pl. Specjalizuje się w innowacyjnych metodach edukacyjnych, oraz tematyce wzmacniania skuteczności edukacji. Wykładowca MBA na uczelniach w Polsce i za granicą, w latach 2010-2013 prodziekan Wydziału Menedżersko-Ekonomicznego WSH we Wrocławiu. Autor licznych książek i artykułów. Przygotował i zrealizował szereg projektów badawczych, sesji doradczych oraz ponad trzy tysiące godzin szkoleń i warsztatów dla szkół, samorządów i przedsiębiorstw prywatnych.
Odpowiadał za merytoryczny kształt produktów projektu Laboratorium Dydaktyki Cyfrowej województwa małopolskiego, opracował model prowadzenia zajęć w ramach program Polska Cyfrowa Równych Szans. W roku 2013 koordynował badania postaw i kompetencji nauczycieli w zakresie technologii cyfrowych w szkole, a w roku 2016 ogólnopolskie badanie kompetencji nauczycieli, rodziców i uczniów w zakresie radzenia sobie z zagrożeniami niesionymi przez technologie cyfrowe.
Od roku 2003 związany z międzynarodowym programem edukacyjnym Odyseja Umysłu, w okresie 2009-2010 pełnił funkcję prezesa fundacji Odyssey of the Mind Polska, koordynując rozwój programu w całym kraju. Członek Rady Ekspertów THINK-TANK MTTP. Prezes zarządu fundacji Skuteczna Edukacja, promującej innowacyjne metody edukacyjne.