Wkuwanie dat jest takie nudne
Godziny: | Przebieg szkolenia: |
---|---|
WPROWADZENIE | Edukacja historyczna - czym jest a czym być może. O aktywistycznym podejściu do nauczania historii |
FILMY EDUKACYJNE | Jak nagrać prosty filmy z zakresu edukacji historycznej i umieścić go w sieci |
INTERAKTYWNE GRAFIKI | Jak tworzyć grafiki (statyczne i interaktywne) |
INTERAKTYWNY STORYTELLING | Wykorzystanie nowoczesnych technologii do tworzenia angażujących opowieści o historii |
GRY I QUIZY | Jak wykorzystać nowe technologie do tworzenia interaktywnych gier dla uczniów. Jak zrobić sprawdzian, który sam się sprawdzi |
WEBQUEST | Wykorzystanie nowych technologii do realizacji metody webquestu |
POSUMOWANIE | Zebranie uzyskanych informacji i umiejętności. Planowanie własnych scenariuszy |
“Wkuwanie dat jest takie nudne” - czyli jak stosować innowacje w nauczaniu historii.
Celem szkolenia jest poznanie rozwiązań, które pomogą nauczycielom historii zmienić lekcję w fascynującą przygodę z przeszłością. W jego trakcie prowadzący wprowadzi uczestników w innowacyjne sposoby prowadzenia zajęć wykorzystujące stare i nowe technologie. Ich podstawą są metody aktywne, traktujące ucznia jako podmiot zdobywający wiedzę i umiejętności, rozwiązujący wyzwania, na jakie napotyka.
Podczas szkolenia dowiesz się:
- jak tworzyć ciekawe materiały dla uczniów
- jak tworzyć proste filmy edukacyjne
- jak robić interaktywne grafiki
- jak tworzyć interaktywne testy i quizy
- jak zrobić sprawdzian, który sam się sprawdzi
- jak stosować storytelling w edukacji historycznej
- jak wykorzystać darmowe aplikacje na smartfona do przekazywania i sprawdzania wiedzy
- jak stosować metodę webquestu w edukacji historycznej
- jak tworzyć multimedialne osie czasu
I wiele innych

Tomasz Tokarz
nauczyciel historii, wykładowca akademicki, trener kompetencji społecznych, coach, mediator, działacz edukacyjny. Autor wielu artykułów (w czasopismach i na portalach internetowych) oraz autor lub redaktor kilku książek. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z ludźmi. Przeprowadził kilka tysięcy godzin warsztatów, ćwiczeń i wykładów. Kierownik licznych projektów badawczych.
Członek Zarządu Fundacji "EduTank", członek Rady Fundacji "Edukacja w Wolności", koordynator merytoryczny w Dolnośląskim Centrum Innowacji Edukacyjnych, członek Polskiego Centrum Mediacji. Wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu (kierownik Zakładu Historii Edukacji). Nauczyciel w autorskich szkołach: "Mała Uczelnia" oraz “Wolna Szkoła w Domaszczynie”. Prowadzi regularne zajęcia i warsztaty w wielu placówkach edukacyjnych.
Od wielu lat zaangażowany w działania na rzecz upowszechnienia nowej kultury edukacyjnej, opartej na uznaniu podmiotowości dziecka. Odwołuje się przede wszystkim do koncepcji pedagogiki humanistycznej Carla Rogersa i Thomasa Gordona oraz nowatorskich teorii zarządzania, osadzonych na ideach automotywacji. Wierzy, że podstawą dobrej edukacji są relacje między nauczycielem a uczniem oparte na wzajemnej akceptacji i szacunku, na empatii, otwartości i autentyczności.